2013. augusztus 1., csütörtök

Vizsgálatok, szülésznő, védőnő - 36. hét betöltve

Vizsgálatok:
Tegnap "kirándultam" a kórházba, szerencsére Detti elvitt kocsival (örök hála!), mer tömeggel nem biztos, hogy bírtam volna, jó sokáig tartott, nem volt szerencsém...Szal megvolt az utsó trimeszteri vérvétel (nem értem, mér nem csinálják pár héttel előbb, ilyenkor már sztem tök késő...), adtam le pisit, aztán megtörtént az első igazi CTG/NST is (nézték Zozi pulzusát, vele párhuzamosan pedig a méhtevékenységet, az eredménnyel nem volt gond), végül pedig egy nem túl produktív dokinő levette a kenetet a Streptococcushoz, és közben még annyit sikerült megállapítani, hogy a méhszájam 2000-ezres, vagyis még mind3 méhszáj zárva van, de a méhnyak már megrövidült 3-ról 2 ujjnyira.
A CTG-re a gyerekágyas részleg vendégvárójában várakoztunk, néztem ott a frissen született babákat a rokonokkal...hát hú, már mindjárt mi is ott leszünk! Közben olyan infókat is megtudtam, hogy:
- Minden újszülöttről profi fotós készít képet, 1-et adnak ajiba, fel is töltik egy honlapra, elvileg másnap-bár 1-2 nap csúszást eddig érzékeltem, ahonnan lehet továbbküldeni (keressétek majd itt Zozit, ha nagyon eltűnnék, bár sztem fogok jelentkezni), nem hiszem, hogy sok névrokona lenne) de lehet venni természetesen egy komplett csomagot mindenfélével 4000-ért. Hát asszem erre be fogunk fizetni az adott lelkiállapotban:)
- A nemfizetős 6 ágyas szobákat kicsit felújították, és 4ágyasok lettek saját fürdőszobával, ami nem rossz végső esetben, bár azért a 2 ágyasba szeretnék így is kerülni, mert sztem így van egy "szűrő", ami a kórház egyetlen eddig tapasztalt kicsi negatívumától megóv...

Szülésznő:
Ja, nem is írtam, hogy találkoztam a szülésznőmmel is, akit szintén Dettinek köszönhetek (gyerekkori szomszédja)! Középkorú, laza, sokat beszélő, jó kedélyű nőci, nem lesz vele gond:) Tőle 2 új, "megzavaró" infó jött:
1. jogszabály írja elő, hogy az első természetesen szülő nőknél kötelező a gátmetszés....na hát ennek alátámasztását mondjuk sehol nem találtam, de mivel nem vagyok a gátmetszés ellen (meg úgy igazán semmi ellen), ha indokolt, hát legyen.
2. ne merészeljek málnalevél teát inni, mert....na ezt elfelejtettem...:S...minden esetre hiába kerestem, erre sem találtam ellenjavallatot, sőt, eddig mindenki javasolta. Úgyhogy iszom.
Hát, eddig mindenkinek volt valami "hülyesége", meg naná, hogy egyik sem mondja ugyanazt, ugyebár az én "feladatom" eldönteni, mi a jó.
Na meg mondtam neki a cisztát, és erre is legyintett, hogy ne parázzak, régen azt se tudták, hogy van, csak arra jó ez is, hogy a frászt hozzák a kismamára...

Védőnő:
Már egyszer gyanús volt, és be is igazolódott, hogy a védőnőm várandós, és hirtelen abbahagyta a munkát, úgyhogy kaptam egy "helyettest", akivel tegnap találkoztam is, és kiderült, hogy ő is szülésznő a Flórban:) Viszont ő tényleg csak helyettes, tán 1 hónap múlva lesz utód.
Tőle is kaptam "hülyeséget":
1. Mi az, hogy nem szedek vasat, protokoll szerint mindenkinek kell a 20. héttől, függetlenül az eredményektől....na hát ezt nekem eddig senkise mondta, se doki, se előző védőnő, se szülésznő, se szülésfelkészítőkön senki. Jó,, hát ártani nem árt, tegnaptól elkezdtem vasat is szedni az eddigi multivitamin+kalcium/magnézium mellé.
2. Gátmasszázst csináljak mindenképp, és igyak málnalevél teát is.
Így sikerült elérnie, hogy a DM-be elkirándultam, és otthagytam 7000Ft-ot megint (najó, nem csak ezekre...) Ma meg is próbáltam ezt a masszázs dolgot, de egyelőre nem igazán érzem a chit, hogy ez kéne nekem...
Ja, és a cisztára ő is csak annyit mondott, hogy mit kell ebből ügyet csinálni, az ő egyik gyerekének az 5!-ből is volt, de 4 hetes korára felszívódott, úgyhogy nem is forszíroztam tovább a dolgot.
 
Húúú, holnapután már elvileg hivatalosan sem lenne koraszülött Zozi:))))
Egyébként már teljesen a visszaszámlálásra vagyok ráállva, vannak napok, mikor egész befordulok, és nem vagyok túl szociális, de azért nem mindig....

2 megjegyzés:

  1. Eza "kötelező" gátmetszés szerintem hülyeség, nem hinném, hogy orvoslásban lenne olyan, hogy bármit is muszáj lenne, még akkor is, ha esetleg nem indokolt... de amúgy én is úgy vagyok vele, hogy ami kell, az kell, tőlem a fülemen is kihúzhatják, ha az neki biztonságosabb...

    És igazat volt, én is több helyen olvastam, hogy a magnézium nem engedi a vasat felszívódni, minimum három óra eltérés kell a beszedésük között. Szóval köszi az infót, tegnaptól már úgy csinálom! :)

    VálaszTörlés