2013. július 24., szerda

UH - 35. hét betöltve

Tegnap voltam kontroll UH-n:
A leszervezése vicces volt: mivel Surányi szabin van már a héten, ezért javasolta, hogy menjek oda a rendelőbe a szonográfus kolléganőjéhez, Beleznay Katalinhoz (ő is a Flórban van nem magánban egyébként), aki a 4D UH-kat is szokta csinálni. Mivel nem akartam oda elmászni (és nem is a legolcsóbb ott...), gondoltam, elmegyek ide az Újpest metróvégállomásnál lévőbe, amit találtam. Úgy voltam vele, hogy csak valaki nézze meg, hogy hogy alakult a ciszta (felépítése, mérete), ahhoz nagy szakértelem csak nem kell, csak egy UH gép, de azért a telefonban elmondtam, hogy én nem szimpla "jajjdecuki színeszagos gyereknézegetést" akarok, ezért végül javasolták, hogy menjek az oktogoni rendelőjükbe, ott egy nagyon tapasztalt nő van, bizonyos Beleznay Katalin:)))) Úgyhogy végül a sors csak úgy rendezte, hogy hozzá tudjak menni (úgy, hogy minél kevesebb nyűggel járjon eljutni oda), és utólag örülök is neki nagyon.
A hölgy nagyon kedves volt, és szakmailag is biztosnak tűnt nekem. Meghallgatta az egész sztorit (sőt, még a terhesség előttieket is), és közben érthetően, az én szintemen egész szakmailag "beszéltük meg" a dolgok állását. Persze nyilván ő sem szülészorvos, sem gyerekorvos, de azért nyilván látott már ilyet, és többet, mint én, és megint egy pár dologgal többet tudtam meg a témáról.
A státusz pedig az, hogy: a ciszta sajnos Zozival együtt nőtt, úgy kb. 1 centit, de összetételében nem változott, nincs gubanc, ugyanúgy "echomentes", tehát nincs semmi komplikáció. Megjegyezte, hogy szakmailag nagyon érdekes, hogy nagyon közel van a húgyhólyaghoz (az UH-n egy vékony fal választja el), ezért először azt hitte, hogy "rekeszes" a ciszta (ami nem lenne jó), de szerencsére nem. Persze ő is nyugtatott, hogy azért ne aggódjak annyira, majd biztos felszívódik, és egy ilyen jóindulatú ciszta nem nagy ügy, kb. nincs olyan nő, akinek életében egyszer ne lenne (legtöbb észre sem veszi).
a bal, kisebbik fekete folt a húgyhólyag, a jobb, nagyobbik a ciszta
Folyt köv. terv: 1 hét múlva megyek a mindenféle (3. trimeszteri vérvétel+vizelet, Steptococcus, NST) vizsgálatra a kórházba. Most az nem vili, hogy lesz-e lehetőség UH-zni is, és erről beszélni orvossal - gondolnám, aki a kenetet leveszi a Steptococcushoz, azzal csak lesz. Ha nem, akkor rá 1 hétre úgyis megyek a Surányit helyettesítő Jurkó Zsuzsához (így lesz alkalmam még egy másik véleményt is meghallgatni).

Most még azon pörgök, hogy Zozi biometriai értékei alapján az utóbbi időben eléggé "lehagyta" a számítás szerinti korát. Tegnap egész pontosan 35 hetes volt számítva, viszont az UH szerint már 36 hetes+2 napos, az már 9 nap különbség! A becsült súlya pedig már 2907gr! Naná, hogy csináltam rá diagrammot is:
Itt látni, hogy olyan sosem volt, hogy fiatalabbnak titulálták biometria szerint, inkább 1-2 nappal idősebbnek, ami még szerintem simán beleesik az adatok pontatlanságából eredő hibaszázalékba. Viszont mintha akkor kezdődött volna a jelentősebb eltérés, mikor a cisztát felfedeztük (07.11-én)...
Nem tudom, hogy van-e összefüggés. Vagy hogy azért van-e, mert idő közben a cukrom mégsem olyan jó (köszönhetően annak is, hogy bevallom, baromira nem diétázom...:S )
Viszont mivel a kiírt szülési dátum mához pont 1 hónapra! van, vszeg ennek már olyan sok jelentősége nincs, gondolom. Max. annyiban, hogy ez kicsit erősíti az eddigi megérzésemet, hogy sztem korábban fog kibújni a kisasszony.
Őszintén szólva, nem is bánnám már, mert most már tudom, hogy már kb. most kész az önálló életre, és ha már kint lenne, jobban lehetne foglalkozni a ciszta kérdéssel is, már nem hatnának rá a csúnya anyai hormonok...meg hát bevallom, azért most már kicsit nehezebben viselem a "várandósságot" (persze nem panaszkodom, boldog teher).... 

3 megjegyzés:

  1. ciszta nekem is volt, fogalmam sincs, mi lett vele, mert a nődokim semennyit sem foglalkozott vele, csak legyintett egyet rá. Azt mondta, nincs olyan terhes nő, akinek ilyenkor nincs...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De Viv, Zozi petefészkében van a ciszta, nem az enyémben...

      Törlés
    2. Úúú, nagyon félreolvastam :(((((((

      Törlés