2013. január 4., péntek

munkabér-táppénz-tgyás-gyed, avagy miből fogunk élni márciustól 2 és fél évig?

Na, és akkor jöjjön a már ígérgetett brainstorming:

Az alap szituáció az, hogy a határozott idejű munkaszerződésem 2013.02.28-ával lejár. Mivel TÁMOP projektre vettek fel, és annak is vége, ezért esély nincs rá, hogy hosszabbodjon...na igen, de akkor utána mi lesz, miből élünk meg a poronttyal?:
  1. Keresek másik állást - igen ám, de gyakorlatilag akkor fog elkezdeni nőni a hasam...alapból nem vagyok egy titkolós, hazudós, átverős fajta, de ha az is lennék, sokáig nem leplezhetném...és ugye legújabb a jogszabályoknak köszönhetően már terhes nőt is simán ki lehet rúgni. Azt meg lássuk be, ha őszintén közlöm, esélyem nincs, hogy bárhova is felvegyenek...még a Mekibe se...
  2. Nem is keresek állást, hanem a csudaklassz álláskeresési járadékra megyek - mivel ez csak 90 napig jár, és nálam (ha minden jól megy, és nem lesz koraszülés) hosszabb idő van a szülésig, ez az idő nem elég arra, hogy utána tgyásra,gyedre legyek jogosult. És hát valljuk be, az álláskeresési járadékból nem rendezünk be babaszobát SE...
  3. Az első kettőt kizárva 1 lehetőség maradt, de sajnos ez sem rajtam múlik: A mostani munkaadómat kell meggyőznöm, hogy hosszabbítsák meg a munkaszerződésem legalább a GYED kezdetéig (jelen állás szerint aznapig kell lenni biztosítási viszonynak a jogosultsághoz), és én megígérem, hogy márc. 1-től elmegyek táppénzre. Így gyakorlatilag költségileg nekik a táppénz 1/3-át jelenteném (minden pontosság nélkül - mer az van külön xls-ben - ez cirka 300e Ft-ot jelent összesen), meg hát némi humán erőforrást (a bérszámfejtő ügyintézését). Csak hát ez 2 dologtól függ, hogy összejön-e: 1: kiírnak-e gond nélkül kamutáppénzre, + 2: belemegy-e a mostani munkahelyem...Az elsőtől igazából nem tartok, a 2. a gond. Mert hogy a főigazgatóval semmilyen a viszonyom - örülök, ha tudja, ki vagyok, annyira nem érintkezünk/érintkeztünk, egyedül az az ütőkártyám, hogy tudom, hogy gyerekmániás, és hátha meghatom (jajj,de csúnya ez így), illetve megígérem, hogy cserébe még március első heteiben maradok dolgozni, mer tuti, hogy nem lesz lezárva február 28-al csitti-fittin a projekt.
Persze mindezt gondos, több heti utánaolvasás alapján, meg egy könyvelő ismerős pár infója alapján hoztam ki, lehet, hogy valahol hibádzik az elgondolásom, még most sem értek mindent, nem vagyok biztos mindenben, rém bonyolult ez az egész TB ellátás...Ha valaki tud valamit, jobbat javasolni, szívesen fogadom! Sőt, nagyon megköszönöm!!!

Azért röhej, hogy kvázi arra vagyok kényszerülve, hogy "csaljak"... Mert hát én dolgoznék igazából még szívesen hónapokig, nem célom, hogy a várandósságom utolsó 6 hónapját itthon lébecoljam...jó kis rendszer ez a mostani....

3 megjegyzés:

  1. A kismamák után nincs a munkáltatónak valami adó kedvezménye? Úgy, mint a rokkantak után pl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó ötlet, ezt meg sem néztem, de most megtettem, és csak a GYED-ről visszatérő kismamák után jár.

      Törlés