2013. január 29., kedd

10. heti ultrahang :)

Miután már az összes körmünket lerágtuk Pével, végre voltunk tegnap ultrahangon Surányinál. amint megláttam a kiskölök kezecskéit kalimpálni, megnyugodtam:)


33mm, ami alapján egész pontosan 10.hét 2 naposnak "ítélte". De hát mi tudjuk, hogy 3 nappal kevesebb, de ennyi egy UH alapján belefér:)
Szülés várható időpontja: 2013.08.24.
Jelen állás szerint minden rendben van.:)
Kicsit vissza kell szoknom Surányihoz, de amúgy kedves volt, csak láttam, hogy kicsit ki van zökkenve, pár dologra rá kellett kérdeznem, mert magától nem mondta:
  • Az Utrogestant egy hétig még 2x1-re csökkenve, aztán még egy hétig 1x1-re csökkenve "szedem" (erről jut eszembe, izgi megfigyelés, hogy amikor feldugom, érzem odabent a megnagyobbodott méhemet)
  • A Mercformint a 12. hétig szedem, aztán már nem
  • Gravidát is a 12.hétig mondta, hogy elég, mert amiben az extra az átlagos multivitaminhoz és a helyes táplálkozáshoz képest, az ugyebár a folsav, és annak csak a 12. hétig van szerepe, utána már felesleges. (Még van egy jó Gravida készletem, azt végigszedem, ha már van, mivel ártani nem árt, utána meg majd visszatérek a negyedannyiba kerülő mezei multivitaminra)
  • Elmondta, hogy milyen Down-szűrési vizsgálatok vannak, amiket választás szerint meg lehet csináltatni a kötelező AFP mellé (ami magába kakit sem ér, ahogy olvasom). Ott a rendelőben 22 000 Ft a kombinált, 29 az integrált (amúgy egyáltalán nem tukmálta, hogy ott csináljam, épp hogy megemlítette, hogy ott is lehet), és febr. 13 körül javasolja. Még megnézem máshol, mennyibe kerül, de a kombináltat tuti megcsinálom, az integráltat még nem döntöttük el.
  • Leírt javasolt vizsgálatokat, amiket úgyis egyeztetek a védőnővel a kötelezők mellett
  • Hozzá olyan 4 hét múlva menjek vissza, és ezután is havonta fogok járni
  • Ami jó, hogy idén sem emelte az árakat, így maradt a 10ezres kontrolldíj és a 100ezres szülés. Ezt pl magától nem mondta, én kérdeztem rá. Szerintem ez ma már nem is drága, sőt.
Úgyhogy most öröm és bódottá van:)
Ahogy jöttünk haza, mondtam is Pének, hogy én most már megnyugodtam, valahogy azt érzem, hogy most már minden rendben lesz, és akár már lehetne nem is titkolni tovább...bár nem tudom, lehet, ez is egy ismétlődő folyamat csak két vizsgálat között: rögtön vizsgálat után megnyugvás, örülés, nincs itt semmi baj, aztán ahogy múlik az idő, ez csökken, és a következő UH előtti pillanatra átcsap újra aggódásba...
Ő még megvárná a febr. 13. körül, genetikai UH-t, majd meglátjuk, hogy jön ki, így is már egyre többen tudják.

3 megjegyzés:

  1. Kis tünemény <3 ha 1 nappal előbb születne, unnepelhetnénk együtt a születésnapunkat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Majd meglátjuk, hogy sikerül, de ha olyan pontos, mint én, akkor 27-én jön, mert számszakilag akkor kell jönnie:)

      Törlés