2013. január 15., kedd

Kérdések, amik foglalkoztatnak mostanság - 8.hét betöltve

Változatosan produkálok tüneteket az elmúlt hetekben, hogy aztán melyik terhességi éppen, és melyik lenne egyébként is mástól, ki tudja:
  • mellbimbó fájás/érzékenység, 
  • ilyen-olyan emésztési zavarok: 1 sikeres hányás, 2 sikertelen, émelygések, válogatósság (a legrémérdekesebb, hogy éééén nem kívánom a csokit...), megkívánás, és hasonlók, a súlyom szerencsére változatlanul tartom,
  • aluszékonyság - télvíz idején amúgy sem meglepő nálam,
  • még "fázékonyabbság" néha,
  • könnyen elérzékenyülés nem is olyan érzelmes dolgokon,
  • bőrszárazság,
  • elvarázsoltság,
  • ilyen kis fájdalom/görcs, ami pl. menstruációkor szokott lenni, amolyan érzem, hogy történik odabenn valami
Persze egyik sem állandó, ja, és olvasok vagy 3 forrásból hétről-hétre leírást (naná, hogy néha nem egyeznek, ellentmondanak), és bizton állíthatom, hogy az ott leírt ütemezések nem teljesen helytállóak, csak amolyan útmutatók, hogy mi várHAT rád (kb. minden hétre 1-1 másik tünetet írnak, ehhez képest nálam variálódnak.

 Na, és ezek a kérdések, amik foglalkoztatnak mostanság:
  1. Beadassam-e az influenza oltást vagy se? Melyikkel ártok kevésbé, teszek inkább jót? Írnak a neten mindenfélét..Egyelőre a "ne" vezet.
  2. Most akkor ma a 8.hetet vagy a 10.hetet töltöttem be? Mert ha "hivatalosan" nézzük, akkor ugyebár az utsó mens. első napjától kell számolni a heteket, viszont nálunk tutira tudott, hogy a dec. 4-én, max 5-én történt a fogantatás, ami a ciklus 28-29 napja volt...tehát a "normálistól" eltérve nálam 2 hét csúszás van. Én úgy veszem, hogy a 8., bármennyire is siettetném most a következő pár hetet.
  3. Nem túl késő, vagy korai 28-án menni a következő UH-ra? Hogy lesznek a bűvös 12. hét körüli vizsgálatok?  Aznap lesz a 9hét+6nap (vagy akinek úgy tetszik, a 11hét+6napon) mondjuk mindegy is, mert előbb nem tudunk menni, viszont már alig várjuk, hogy mehessünk, úgyhogy tovább meg nem húzzuk, max. annyi a 2veszély", hogy 2 hét múlvára újra visszarendel a "12.hetire" és így +1 vizsgálatot kell fizetni...de most megéri:)
  4. és akkor hogy is van ez a "12. hét után szokták publikussá tenni"? Ezt a naptár szerint nézik mások, vagy mi? Vagy ha megvan minden "12.heti" vizsgálat eredménye, utána? De az lehet, hogy még plusz pár hét...jajj, én már nem nagyon bírom titkolni...de vszeg ez úgyis ki fog alakulni, hiszen már most is idővel valahogy egyre többen tudják meg.
Na, hát ezek az óriási dilemmáim, remélem, ezután is hasonló "nagy" problémáim lesznek már csak:)

Ja, akartam berakni vmi vicces illusztrációt, itt találtam is, elképzelem, ahogy ez a kép készült, tudok gratulálni a komoly munkához:


12 megjegyzés:

  1. Szia.Szerintem a tüneteid mind terhességiek :)
    A dilemmáiddal kapcsolatban. Én szintén a NE adasd be az oltást tábort erősítem, én nem szeretem a kötelezőn kívüli oltásokat. De ez magánvélemény.
    Terhességi hét: A legutóbbi uh-on mit mondtak, hány hetes vagy? Mert az uh-on leírt adatok/méretek-ből számolják ki a terhesség korát. De egyébként. Szerintem mehetsz nyugodtan 28-án uh-ra, legfeljebb elmentek mégegyszer a 12. hetire, ahogy te is írtad. Legalább moziztok egy kicsit :D Bár nem tudom,hogy mennyit fizetsz érte, de megéri,nem? :)
    Publikussá igazából szerintem akkor érdemes ill. szokták, amikor már megvan a genetikai uh és a vizsgálatok.
    Minden jót :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eddigi egyetlen UH-n a 7. héten még nem mondtak semmit, csak hogy "élő embrió" meg hogy 6mm

      Törlés
  2. Szia,
    én nagyon sokat olvastam utána az influenza oltásnak, szakmai oldalakon, és beszéltem két nőgyógyásszal és egy genetikussal, és a végén az a tanulsága ennek, hogy beadattam, mert világossá vált, hogy a terhesség alatt elkapott influenza fertőzésnek sokkal több, és potenciálisan halálos anyai és magzati kockázata van, mint magának az oltásnak.

    A te esetedben szerintem azért nem biztos, hogy feltétlenül érdemes, mert az oltás beadásától kezdve 3-4 hét, mire kialakul a védettség, az influenzajárvány pedig jellemzően jan vége-febr eleje szokott lenni, tehát pont a járvány alatt még nem leszel védett. Pont tavaszra leszel védett, mire már lemegy a járvány és úgysincs veszély, annak meg nincs túl sok értelme.

    Az összes vizsgálatot naptár szerint nézik az utolsó menstruációhoz viszonyítva, és annak megfelelően kell érteni. Vagyis ha 12 hete menstruáltál utoljára, akkor 12 hetes terhes vagy. Mindenki tudja, hogy a terhesség valós kora ilyenkor általában ennél egy-két héttel kevesebb, de a vizsgálati időpontok meg a normálértékek is a menseshez számítva vannak kitalálva, szóval a legegyszerűbb, ha te is úgy számolsz.

    VálaszTörlés
  3. isolde.
    Nem kötekedni akarok....valóban a mensi alapján számolják a terhességi hetet, de ha az uh-on a mért adatok azt mutatják, hogy idősebb a terhesség, vagy épp fiatalabb, akkor korrigálhatnak az uh alapján. Pont azért,mert lehet vkinek olyan,hogy nem középidőben fogant a babája. (Keresztlányom anyukája velem egy napra volt kiírva szülni, de az uh-on alapján inkább visszaszámoltak neki 2 hetet.)Na de mindegy, majd 28-án az uh-on megmondják neki,hogy hány hetes.

    VálaszTörlés
  4. Rena, igazad van, rosszul fogalmaztam, olyan van, hogy UH alapján korrigálják a terhességi kort, de alapesetben mindig az utolsó menses első napjától kell számolni és nem a fogantatás napjától, hiába tudja az ember, hogy az melyik nap történt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az stimm, hogy nem a fogantatás napjától, csak azért van kitalálva, hogy a mens. 1. napjától, mert egy ideális ciklusban a 14 napon van a fogantatás + az ideális terhesség 266 nap, az összesen 280nap= 40.hét, tehát könnyebb a kis dokiknak gyorsba fejben előreszámolni a menstruáció 1. napjától. Csak hogy nekem 2 hét csúszás van ugyebár.

      Törlés
  5. Szióka!
    azt olvastam, hogy a terhesség első 12 hetében a magzat (milyen személytelen kifejezés) mindenkinél ugyanúgy fejlődik. szóval hiába volt akkor az utolsó mensid, a terhességed lehet fiatalabb. ilyen esetben uh-val állapítják meg a terhességi hetet.
    hehe a fázékonyság eszembe sem jutott,csak akkor mikor leírtad,h én is tapasztaltam ilyet :)
    oltás: mindneképpen kérdezd ki a nődokid véleményét. amúgy szerintem valamelyik támogatja valamelyik nem. én nem adattam még be,de ha pocaklakóm lenne lehet beadnám annak ellenére, hogy nem szoktam beadatni az influenza oltást(tömegközlekedés meg társaságbajárás "veszélyei" miatt).
    Amúgy egyszer néztem valami babaműsort,amit a Czeizel Ede genetikus vezet és ő azt nyilatkozta,h mindenképpen oltassa be magát a kismama,mert a bébire semmiféle kár nem lesz, viszont a kismama ha elkapja az influenzát, akkor súlyos szövődmények lehetnek.
    remélem segítettem :))
    Timsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sztem Czeizel bácsi azokra a várandósokra gondolt, akik már legalább a 2.trimeszterben járnak. Az 1-ben még általában semmit nem szoktak nagyon javasolni. nődokival csak 28-án találkozom, házidokit kérdeztük, ő azt mondta, ne, Pé beoltatta magát, úgyhogy ennyi.

      Törlés
  6. Szia! Én azt vettem észre, hogy a baba méreteit fogják nézni, hogy éppen hányadik héten tartasz. Szóval nyugodtan számolhatod úgy, hogy a poszt írásakor még "csak" 8 hetes vagy. Utána megméri majd a doki a babád, s akkor megmondja hányadik hét+hányadik nap. A védőnő pedig ebből kiszámolja a szülés dátumát. :)
    A gyömbért próbáltad már?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ja, én is így gondolkozom.
      A gyömbért mire?

      Törlés
    2. Nekem az émelygésre bevált. Sok teát iszom, de nem mindegyiket lehet, s a gyömbérteát tanácsolták. Utána kiderült, hogy a reggeli rosszulléteknél is segít.

      Törlés
    3. Na, az remek, mer szoktam azt is inni, van a Teekanne-nak egy fini citromos-gyömbérese:)
      Amúgy émelyegni már annyira nem szoktam, inkább olyan étvágytalannak lenni, vagyis inkább nem bírok sokat enni egyszerre, meg eléggé válogatós lettem...

      Törlés