2012. november 12., hétfő

TSH - avagy beszéljünk a pajzsmirigyről

No, miután egyelőre IR szinten kutattam, és kicsit lenyugtattam magam, utánanéztem a TSH problémának, amit Audrey egy korábbi bejegyzésemhez megjegyzésben vetett fel.

Dr. Solymosi Tamás oldalán van egy remek betegtájékoztató.
Ebben azt írja, hogy: "A kezdődő alulműködés stádiumában...gyermeket kívánó nőnél...egyértelműen szükséges a kezelés...Gyermeket kívánó nőnél...a TSH-értéket 2.0 mIU/l alatt célszerű tartani."

Nos, az én értékeim eddig a következők voltak (mind 3.ciklusnapon):
  • 2012.06.22: 3,74
  • 2011.04.06: 2,4
  • 2006.01.07: 2,6
Tehát ez alapján a tájékoztató alapján ezek nem jó értékek.  Úgyhogy miután múlt pénteken sikeresen erre nem kérdeztem rá Szűcsnél, a következő, pénteki alkalommal mindenképp ráfogok, bárki is helyettesíti. Sőt, egy T3,T4 vizsgálatot is ki fogok csikarni (most már nem vagyok hajlandó "saját" pénzen megcsináltatni, erre fizetem az egészségbiztosítást, nemde?), hogy teljes legyen a kép.

Viszont ha ez tényleg így van, akkor viszont nem örülök, hogy a 2011-es eredményem után Surányi ezt nem kezelte...annak meg pláne nem, hogy idén Szűcs se, pedig szóvá tette...

2 megjegyzés:

  1. Én úgy vettem észre, hogy TSH terén is ugyanolyan zavar van, mint IR kapcsán. Év elején nekem is 2,35 volt a TSH, amire mindenki (nőgyógyász, endokrinológus, nőgyógyász-endokrinológus) azt mondta, hogy kiváló, miközben én is azt olvastam, hogy jóval alacsonyabb kellene, ideálisan 1 és 1,5 közötti.
    Nem kezelték, nem szedtem rá semmit, valahogy mégis lemenegetett magától... most 1,46 talán... nem tudok nem gondolni rá, hogy talán ez is számított...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kezdem azt gondolni, hogy minden téren zavar van (legalábbis a magyar egészségügyben)...
      Holnap tuti nem jövök ki a rendelőből addig, amíg nem adnak rá gyógyszert, vagy legalábbis nem adnak beutalót vérvételre...

      Törlés