2012. november 20., kedd

HOMA-IR

Az IR téma sose szűnik meg az életemben...
Még a múltkori rágódásomkor a webbeteg.hu-n is rákérdeztem kíváncsiságból, amire most adtak választ, ami felvetette a kérdést bennem, hogy miisaza HOMA-IR????


Ahogy utánanéztem, ez tulajdonképpen egy képlet eredménye, ami alapján az IR megállapítható:
HOMA-IR = éhomi vércukor x éhomi inzulin / 22,5 

Na, ez nekem eddig nagyon nem volt meg...


Az értékelésére kapásból 3 eltérő véleményt is találtam, mikor jelez IR-t:


Az eddigi HOMA-IR-jeim:
  • 2012.10.05: 1,4
  • 2011.04.06: 0,5
  • 2006.01.07: 2,6
 Tehát ez alapján max. a 2006-osnál kellett volna azt megállapítani, hogy IR van (amikor még nem tették), és most nincs is????? Na ezt már kötve hiszem...


Szerintem ez a megközelítés nagyon nem reprezentatív...

Vagy valaki tud valamit ezen kívül a témáról?

5 megjegyzés:

  1. Gyuri bácsi oldala. Van PCOS és cukorbetegségre is jó teája. Én ezen gondolkodom mostanság...

    http://gyorgytea.hu/gyogynovenyek-betegsegekre

    Bocs hogy nem a post témájába vág.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, erről már hallottam, de én egyelőre úgy vagyok vele, hogy nem akarok még ilyen mindenféle alternatív meg 'természetfeletti' praktikát IS csinálni. Egyedül a cickafark teát iszom a follikuláris szakaszban, mert amúgy is teázom, és ugyanolyan minden szempontból (ár,beszerzés lehetősége, íz), mint ha másmilyen teát innék.:)

      Törlés
  2. A dokik 90% a a regi lemezt jatssza az ir rel kapcsolatban, ezt mar megbeszeltuk. Az altaluk rossznak itelt homa ir mar nem is ir hanem igt t jelez szerintem...
    En rogton a mensmentisbe mentem es nem volt min ragodnom...

    VálaszTörlés
  3. Hát szerintem ez ugyanaz az agyament vonal, ami szerint az IR divatbetegség... A képlet alapján, ha egészséges éhomi cukrom van (mondjuk 4), akkor az éhomi inzulinom lehet akár 14 is, még még mindig beférek a három közül a legszigorúbban számozott kategóriába is, a többiről nem is beszélve. Szóval ez szerintem enyhén szólva felejtős, bármennyire is szeretném, ha igaz lenne, mert akkor juhé, én is tiszta egészséges vagyok...

    VálaszTörlés
  4. Jólvan, akkor nem csak én gondolom, hogy ez hülyeség....már csak azért is, mert gondoljunk bele, hogy függetlenül az éhomi értékektől pl. para, ha a 60 vagy az akrhányperces értékek mondjuk 250-re felmennek:) Teehét ez a HOMA-IR meghatározás tojik arra, mi történik maga a terhelés után...
    De azért az gáz, szerintem, hogy az ország egyik "vezető" meddőségi központjának holnapján is ez az elavult és téves infó van fent....

    VálaszTörlés