2013. május 22., szerda

Szülőszoba látogatás - 26. hét betöltve

Fúúú, tegnap olyan élményben volt részünk, ami nagyon hasznos és megnyugtató volt! elmentünk ismét a Flór Ferencbe a szülésfelkészítőre, mivel ez az új etap 1. alkalma volt, programszerűen ki volt írva a szülőszoba látogatás, amit annyira szerettem volna. Mivel oda van írva zárójelben, hogy lehetőség szerint, és előtte olvasgattam a fórumokban, és találtam olyat, hogy volt, hogy nem lehetett mégsem, kicsit izgultam, hogy ne menjünk hiába, de szerencsénk volt! Cserébe előtte végighallgattunk 3 előadást, amik olyannyira ismét nem bizonyultak hasznosnak:
  1. Beszélt az új osztályvezető főorvos - mint kiderült, az előző, Gerő doki - akit én is ismertem, mert ő műtött úgy 2 éve laparoszkópiával - nyugdíjba ment
  2. Aztán volt vmi pszichiáter aki a relaxációról beszélt - ez túl elméleti volt...
  3. És a múltkori védőnő beszélt megint mindenféléről - na, őt meg még mindig nem tudom hova tenni...
Na, de a lényeg: szóval, végigjártuk az elejétől a végéig a szülészetet, most nagy volt a nyugi, csak egy korai vajúdó volt épp bent, így be tudtunk menni mindenhova. Így pontosan megismertem, hogy onnantól, hogy bemegyünk majd a kórházba, mi fog történni, a legapróbb részleteiben, pl. hogy hova tesszük a cuccunkat érkezéskor. A szülészet nagyon jól néz ki külsőleg is, és felszereltségében is, a szülőszobákban inkább olyan érzés lenni, mintha hotelben lennénk, pláne, hogy Pé az elejétől a végéig bent lehet majd velem (nekem ez nagyon fontos szempont volt). Az "alap" kórtermek 4 ágyasak és tágasak, ami nem is olyan rossz az államihoz képest, viszont engem nagyon zavar, hogy nincs hozzájuk saját mosdó, csak a folyosón, ezért én mindenképp majd a "fizetős" szobába szeretnék kerülni. Ebből van egyágyas (10 000/éj) és kétágyas (5000/éj), mindkettőnek van fürdője, meg csittifitti, az egyágyasban bent aludhat az apuka is. Mivel első szülés, Pével azt beszéltük, hogy a kétágyas lesz a jó, mert azért jó lesz az, ha lesz ott vki sorstárs, akivel lehet egymást segíteni. Az meg hogy Pé bent aludjon velünk 2-3 éjszakát, kivételesen:) nélkülözhető, pláne, hogy egyik este úgyis majd biztos lesz tejfakasztó...Szerintem ezért az 5000Ft igazán baráti ár, pláne, hogy láttam magát a szobát...
Bár most nagy volt a nyugalom, ami csalóka lehet, de mégis valahogy az volt a jó, hogy így, hogy megismertem a helyszínt, és nem az idegenbe megyek bele, valahogy elvesztette az egész azt az ijesztő misztikumát, és olyan természetessé vált az egész...rém megnyugtató, hogy van már helyismeretem, pláne, hogy én alapból mindig feszülök az idegen, új helyzetektől...
Szóval egyelőre, sokkal jobbat láttam, mint amire számítottam, aminek nagyon örülök, remélem, hogy emberileg is mindenki normális lesz. Nagyon feldobott az egész, hazafele szegény Pének egyfolytában ezt mondogattam:)

A 9 hónapban volt amúgy bemutató erről a szülészetről is, magát a videót sehogyse bírtam berakni ide, úgyhogy marad csak a linkje. Élőben még jobban nézett ki:) (Újranéztem a videót, és ha nem fogom vissza magam, simán bőgök, mint tegnap, mikor bent voltunk a vajúdó párnál:)))), tiszta dili:)))))
(Akartam berakni a honlapról képet is, de azok sem túl előnyösek, a "marketingen" még nem árt dolgozniuk:) )

Az biztos, hogy mindenkinek csak javasolni tudom, hogy menjen el bejárni azt a szülészetet, ahol szülni fog.


5 megjegyzés:

  1. Hű, ilyenkor mindig megijedek, hogy mások mennyire ügyesek és felkészültek, én még nem láttam szülőszobát, a táskám sincs összepakolva és még a gyerekszoba sincs készen, jaj! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nincs késő:) De én amúgy sem vagyok mérvadó, mert extratervező vagyok...

      Törlés
  2. Ez nagyon jól hangzik, a fizetős szoba meg nagyon olcsó, máshol a kétágyas 10ezer...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na,a végén még kedvet kapsz ehhez a kórházhoz? Szólj, ha kell a dokim száma (bár, úgy láttam, eléggé elköteleződtél Hajnáczky mellett:) )

      Törlés
    2. Hát igen, Hajnáczkyval kb. a gettóban is bátran szülnék... :) Amúgy a Péterfy is tök jó hely, szülőszobát nem láttam még, de a kórtermek barátságosak és tiszták, és sokban van saját fürdő is (mármint pl. négyágyasban is, nem csak a fizetősökben).

      Törlés