2013. május 2., csütörtök

Szülésfelkészítő kismamaklub

Azt tudtam, hogy Flór Ferencben van ingyenes szülésfelkészítő, a holnapjukon meg is hirdették a 2013-as 1. etapot. Mivel azt még korainak tartottam (februártól májusig tart), és megnéztem a tavalyi dátumokat (úgy láttam, hogy már van egy jól bevált, ismétlődő, 8 alkalmas menet), abban bíztam, hogy a 2-at rögtön indítják ezután, majd arra ráérünk elmenni.
Azért rákérdeztem Surányi asszisztensénél (akiről tudom, hogy a kórházban dolgozik szintén nővérként vagy szülésznőként tán), hogy ugye tuti indul a következő "turnus", aki utánakérdezett, és azt mondták neki, hogy nyár előtt már nem indul új :S

Ezért kedden "futtában" elmentünk a 7. alkalomra, hogy akkor legalább 2-őn részt vegyünk meg érdeklődjünk, mivel engem leginkább a szülőszoba látogatás érdekel, azt meg az 1. és 8. alkalomra is írják, tán arról sem maradunk le.
Az elején rögtön rákérdeztem, hogy mikor indul a következő, és a klub "háziasszonya" (mosolygós, lelkes védőnéni, aki büszkén mondta eme titulusát) mondta, hogy indul a következő rögtön 21-én...(pff, ha tudom, akkor most inkább nem jöttünk volna még)
Maga a "program" nem volt túl szervezett, lényegében mindenről szó volt, csak arról nem, ami előre ki volt írva, ráadásul - számomra legalábbis - nem is voltak túl hasznos előadások (mert hogy bár a néni nagyon nyomta, hogy ez legyen ilyen beszélgetős, mégis ppt-s cuccokat toltak, amit a kb. 10 egybegyűlt kussban hallgatott):
  1. először egy dietetikus beszélt a várandós egészséges táplálkozásról (mint IR-es, meg kényszeres táplálkozás aggódó, eléggé körüljártam már a témát), 
  2. aztán egy szülésznő "Fájdalomcsillapítás" címmel 10 percig arról beszélt, hogy azt nem fájdalomként, hanem méhösszehúzódásként kell felfogni, meg hogy milyen jó légzéstechnikát, meg egyéb előkészítő dolgokat elsajátítani (itt vártam volna, hogy "amiket itt és itt, ekkor és ekkor lehet", de ez már nem történt meg)
  3. majd a házinéni megnézte, mi is van beírva, miről kell beszélnie, és nekiállt freestyle-ozni, amiben megeresztett mosolyogba egy cigányozást, amitől már annyira nem volt szimpatikus...
Mi  eközben idő előtt felálltunk, és eljöttünk, hogy időben odaérjünk a KRESZ tanfolyamra, ja mer igen, járunk, mer úgy döntöttünk, hogy Pé végre megcsinálja, hogy könnyebb legyen a közlekedés majd Zozival, az utsó pillanatban meg úgy döntöttem, hogy akkor egyszerűbb, ha én is megcsinálom most vele az elméletet, és majd Zozi mellett a gyakorlatot (legalább ott lesz a 2 éves elévülési nyomás, így nem lesz kibúvó)

Konklúzió: ha tudjuk, mi vár ránk, biztos nem mentünk volna el, mert nem volt túl hasznos, majd még a szülőszoba látogatásosra elmegyünk mindenképp, később meg esetleg ha nagyon unatkozom, anyával közös program gyanánt esetleg még benézünk...A saját, helyi védőnőmnél úgyis lesz a vége fele egy 3 alkalmas, elmegyünk inkább majd arra.

Amúgy szerencsére én tökre nem férek a szüléssel járó fájdalomtól (legalábbis egyelőre). Vszeg azért, mert a közelmúltban átélt csigolyatörés meg a lapar műtét megedzett, meg tudom magamról, hogy a fájdalomküszöböm, is elég magas.

Ja, egyébként ma a hajnali 4-es pisilés után nem bírtam visszaaludni, szal 5 óta ténylegesen kukorékolok, borzasztó. Igen, persze, tudom, a szervezetem készít fel a hektikus alvásra...

2 megjegyzés:

  1. Én is csak 2-n voltam... Oké engem császároztak, így a többi felesleges is lett volna... Én a 9. hónapban kezdtem el félni, amikor már nem volt kibúvó :)

    VálaszTörlés