2013. május 30., csütörtök

2. trimeszteri vérkép+vizelet

Bacik a vizeletben folyt.köv:
Na, ma visszamentem a dokihoz a bacik ügyében, kaptam üvegcsét, csinálunk egy pisi tenyésztést, és akkor lesz biztos minden.
Azóta jól utánaolvastam, és összefoglalva ez jött le:
- az, hogy a vizeletben bacik vannak, általában vmi húgyúti vagy vese gubancot jelez
- igen gyakori jelenség ez (pl. a köznyelvben felfázásként nevezett jelenség is ez voltaképp), terhesen még inkább
- akár mániákus higiénés szokások mellett is előfordulhat, akárhogy vigyáz az ember (pl. tudtátok, hogy hiába nem ültök rá egy wc-re, hanem csak fölé guggoltok, akkor is "felugrálhatnak" a kis pimaszok?)
- a hüvely külső részén szinte 100%, hogy mindig vannak ilyen-olyanok, csak alapesetben nem jutnak át a védőkapun.
- na és éppen ezért fontos vizelet minta adásánál 3 dolog:
  1. reggeli első pisi legyen (ez inkább azért, hogy jól koncentrált legyen)
  2. előtte mosakodj meg "ott"
  3. ún. középsugaras menjen csak mintába (tehát az elején kicsi kienged, és csak utána) - ez utóbbi 2 tehát azért, hogy ne "mosódjanak bele a mintába a külső részen lévő bacik
- És a lényeg: ez nem olyan para baj, a babát nem érinti (ha időben kezelik), gyógyszerkúra megoldja. Mivel a bizonyos laphámsejtek is nagy számban voltak a pisimben, arra gyanakszom (=reménykedem), hogy ezek a bacik kívülről mosódtak bele, mivel az én mintavételem úgy történt, hogy szenilis terhesen elfelejtettem otthonról vinni a mintát, és ott a kórházban produkáltam, ráadásul igen kevéske jött...tehát a 3 alapszabályból egyet sem tartottam be :S. Igaz, a doki se hívta fel rá külön a figyelmem (most viszont igen), de korábbról most már emlékszem, hogy tudva levő volt ez számomra, csak hát a terhesszenilisség...

Egyebek:
A vérképemben és a vizeletemben ezen kívül minden oké volt, bár érdekes, hogy a lelet más elemekből tevődött össze, mint az 1. trimszteri, amit itt a kerületben csináltak, de ezen már nem vagyok hajlandó idegeskedni, ha Surányi azt mondja, rendben van, akkor rendben van:)

Cukorterhelés:
És hát maga a csoda, hogy ennek az eredménye jó lett! Rákérdeztem, doki úr mondta, hogy igen, nem is olyan ritka az, hogy IR-esnek nincs "terhességi cukorbetegsége", úgy látszik, ez az aji a sorstól a sok nélkülözésért:) Persze, azért odafigyelek még minidig, mit eszem (cccc)

Amúgy most kezdek nyűgösködni (nem csoda, akkorát nőtt az elmúlt héten a hasam, hogy még a kismamatornán is megjegyezték), ma már alig bírtam elvonszolni magam a rendelőbe, és rosszul érintett a hír, hogy a pisivel egyik reggel szintén el kell zarándokolnom, ráadásul ki a kórházba, szal azért most már kicsit messze van az a rendelő+kórház tömeggel, de sebaj, még mindig megéri, azért, hogy olyan dokim legyen, akiben bízom. (Na de asszem ideje megbeszélni drága szüleimmel, hogy a vége fele fuvarozzanak majd, légyszi...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése