2013. június 25., kedd

Védőnőnél+Jelenségek - 31.hét betöltve

Védőnőnél:
  • Múlt szerdán voltam a szokásos havi szeánszon. A bevásárlólistám pár hiányzó tétele között "rábukkantam" a fürdetőkrémre+popsikrémre, és utánaolvasással az jött ki, hogy a patikait a legcélszerűbb, és méghozzá receptre, mert  úgy olcsóbb. Mivel szeretem, ha megvan előre minden, felmerült bennem, hogy akkor ezt ki írja fel úgy, hogy már meglegyen azelőtt, hogy Zozival hazaérkeznénk (értsd jóval szülés előtt:) ). Nyilván gondoltam, hogy a gyerekorvos írja fel, ezért rákérdeztem a "védőnéninél" (=35körüli 2 kisgyerekes csajszi), hogy hogyisvanez a gyerekorvos téma: Mo-n szabad orvos választás van (=akárkit akárhol felkérhet a poronty anyja), mivel én nem ismerek egy gyerekdokit se, praktikus az otthonunktól 100m-re lévő rendelőből választani egyet. Úgy szokott menni, hogy a várandósság 36. hete körül kell felkeresni megismerni a kívánt dokit, hogy őt szeretnéd. Pl. van olyan doki, aki megad telszámot, ahol bármikor hívható lesz, van, aki nem, és van, aki szülés előtt ad már receptet (bürokratikus rész: míg a porontynak nem lesz TAJ száma, anyuciét használja az első számjegyet 8-ra cserélve), van, aki nem. Ja, és minden védőnő alapból be van osztva egy doki mellé, de aszonta, ez ne befolyásoljon orvosválasztásnál (nemtom, azért mondta-e, mert ő nem annyira kedveli a dokitársát...)
  • Lelkemre kötötte, hogy a szüléskor legyenek nálam a terhesgondozós leleteim. Vagyis közülük csak 2 (de én úgyis viszem az egész mappát), az a szifiliszies, meg még készül majd egy fertőzés kiszűrős, ezek azért fontosak, mert ha nincs ott róluk papír, hogy nincs ilyen gond, úgy veszik, hogy van, ezért a porontyot születés után  kezelik ellenük, és hát ugye jobb megúszni a felesleges gyógyszerezést.
  • Babamozgást akár már most is, de főként a 36.héttől (ekkortól van a kiskönyvben hátul rendszeresítve erre táblázat) kell figyelni a következő szempont alapján: minden nap 1-2 napszakban/kaja után 1 órán belül legyen meg 10db mozgás (értsd: 1 bokszolás=1 db mozgás). Hát ez szerencsére egyelőre bőven teljesül:) Ha nincs, menjek le szívhangot nézni a rendelőbe. Idevágó: amúgy az utóbbi napokban már máshogy érzem Zozi mozgását (ezt írják is mindenhol, hogy így van), most már nem csak egy egy 1 mp-es egy pontra irányuló piff-puff van, hanem hosszabb, nagyobb kiterjedésű, "elvándorló" mozgás. Logikusan azért, mert már nincs annyi hely, ezért ő sem tesz hirtelen mozdulatokat, én meg érzem azt is, ha odébb teszi a lábát, kezét, vagy csak elfordul.
Jelenségek:
  •  Hétvégén anyuékkal Sopronban "nyaraltunk". Nekem, aki mindig pörgött, rém fura azt megélni, hogy egy ilyen elutazás nem abból áll, hogy egész nap jövünk-megyünk, nézelődünk, hanem hogy napjában többször nemhogy leülnöm kellett, hanem kicsit lefeküdni. Meg hogy bizony vannak olyan napok, amikor inkább úgy döntök, hogy most nem mászok fel abba a kilátóba...
  • 1-2 napja észrevettem, hogy ha sokáig (=mondjuk 1 óráig) állok, megyek, elkezd zsibbadni a jobb combom felső része. Gondolom, vmi ideget nyom a méhem, nem hiszem, hogy para, bár rákerestem, és specifikusan ilyen problémáról nem találtam rinyálást sehol a neten. Volt vkinek ilyenje?
  • Amilyen jól csökkent a súlygyarapodásom az utóbbi 1-2 hétben, ezen a héten sikerült 2!! kilót is felszednem, remélem, csak a svédasztalos reggeli-vacsora, meg a napközbeni fagyikák....
  • Levettem a jeggyűrűm, mer kis vájatot hagy már az ujjamon...
  • Ja, és jó tanács, mit ne mondjunk egy várandós nőnek: "Jajj,de nagy/kicsi a hasad ahhoz képest... " Mostanában több "szakértő" (értsd: közértes néni, bőrgyógyász) azzal jön, hogy nagyobb a hasam a korhoz képest...sztem nem, és kész.
31 hetes

1 megjegyzés:

  1. Köszi a gyerekorvosos infókat, épp ezen gondolkoztam, hogy vajon ez is úgy működik-e, mint a házidoki, hogy bárkihez mehet az ember...
    És a hasad szerintem pont jó, simán el lehet képzelni, ahogy komótosan úszkál benne a hercegnő... :)

    VálaszTörlés