2013. március 30., szombat

Félig-meddig cukorterhelés

Asszem kényelmességből elkövettem egy hibát: a háziorvoson keresztül a kerületi szakrendelőbe mentem cukorterhelésre...
Először megint a frászt hozták rám, mint múltkor a vizeletes csővel (mákom volt akkor, mert most már ki is volt írva, hogy az úgy van, és kész, helyben nem adnak csövet, nem lehet pisilni, punktum), hogy ehhez kell adnom 1 hónapnál nem régebbi éhomi cukoreredményt, mert csak ha az 6,5 alatt van, akkor csinálhatják ők a terhelést...WTF??? Mondtam, hogy hát én erről rohadtul nem tudtam, nem mondta senki (=háziorvos), de egyébként is sose volt a fölött..aztán kiderült, hogy voltam nálunk nemrég teljes vérképen, az benne van a rendszerben! Igen ám, de az febr. 5-e volt, az már több, mint  hónapja...Mivel az 4,8 lett, a nő végül "megkegyelmezett" (érdekes szabály az olyan, amit ő ott helyben felülbírálhat), és mondta, hogy jó, akkor elfogadják azt. Nemtom, vajon a várandósságom miatt volt kegyes, vagy csak szimpi voltam neki, alap járaton nem volt egy kedves nőci...
Aztán az állandó kis allűrök miatt volt egy megérzésem, és a 120 perces vérvételnél a nőnél rákérdeztem, hogy, ugye az inzulint is nézik? És ő mondta, hogy nem, vmit magyarázott, hogy ők nem is tudnak inzulint nézni (ezt nem is értem, mi más olyan eszköz kell hozzá, mint a glükózhoz, ami egy laborban nincs?)
 
Az oké, hogy Surányitól már tudtam, hogy most valamiért csak 2pontos (0 és 120perces) cukorterhelést kér, de sztem ő sem azt gondolta, hogy csak a glükózt nézzék, hanem az inzulint is. A vizsgálati lapra, amit a házidokinak adtam a beutaló íráshoz, azt írta, hogy "75gr-os OGTT", lehet, hogy azt gondolta, hogy a Flórban ebből értenek, és inzulint is néznek. Nekem meg eszembe se jutott, hogy a cukorterhelés 'alap csomagban" van, amikor nincs benne az inzulin..mert ha már úgyis glükózzal terhelik a pácienst, meg vért is vesznek, akkor lehet nézni inzulint is, pláne, hogy amennyire "kiműveltem" magam, csak azzal együtt lehet teljes képet adni róla, mi történik a cukorfeldolgozás során.

Egyébként délután már lehetett is menni az eredményért, amiért viszont ellen jó pont ennek a csudálatosan megújult szakrendelőnek (de akkor is nagy hiba az előzetes tájékoztatás és infó csere hiánya a házidokival), be is raktam a diagramomba:

 

 A mostani eredmények önmagukban szerintem tökéletesnek mondhatók, de sztem becsapósak az inzulin nélkül, pláne, hogy nincs köztes időbeli adat...

Hát, na mindegy, nemsoká úgyis megyek vissza Surányihoz, majd megbeszélem vele, és max elmegyek újra a Flórba egy rendesre. Most már ezeket a diagramokat is elé rakom, és megkérem, hogy beszéljük meg pontosan, mi mit jelent.

Ja, még azt akartam leírni, hogy nagyon vicces volt, mert a vérvételen végig úgy kezeltek, mint egy pácienst, aki várandós, és nem pedig egy pácienst, aki cukorterhelésre jött :) Ugyebár mivel az az általános, ahhoz vannak szokva, hogy a nők életükben először (és tán utoljára) akkor mennek terhelésre, ha várandósok, ezért hiába mondtam el vagy 10x, hogy "tudom, már rutinos vagyok", még azon is meglepődött a nő, hogy egyben felhörpintettem a glükóz oldatot, és nem 2-3 perc alatt iszogattam meg, mint ahogy ő azt mondta. Ja, meg hogy ő nem szokta elengedni a két vérvétel közötti 2 órára a kismamákat, mer volt, hogy valakit már a villamosról hoztak vissza, mer rosszul lett. Hát én röhögve hazajöttem:) Ja és a kis üvegben vitt citromlevemre aszitte, vizeletminta, mondtam, hogy elég nagy gond lenne, ha így nézne ki a vizeletem:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése