2013. február 12., kedd

Kombinált teszt:) - 12.hét betöltve

Tegnap voltunk kombinált tesztet csináltatni, a genetikai ultrahang része - ami már hasi volt - szerint minden rendben:) (A vérvétel 5 eredménye 5 nap múlva lesz meg)

"Egy magzat, épnek látszó testkontúr, Jó FHR (=szívhang), Végtagok ábrázolódnak, Kp. magzatvíz, PLC a mellső falon."

Méretei:
  •  nyaki redő: 1,23 mm (3 mm felett Down kór esélyes amúgy), 
  •  fej kereszt irányú átmérő: 1,96cm,
  •  fej hosszanti átmérő: 2,24cm,
  •  fej kerület: 6,76cm,
  •  has kerület: 5,69cm,
  •  combcsont: 0,618mm 
Ezek alapján 12hét+4naposnak titulálta, ami Surányi 2 héttel ezelőtti +3 napjához képest még +2nap.
Megnéztem egy elég "hivatalosnak" tűnő mérettáblázatban, és a méretei alapján márpedig tegnap volt 11hét+6napos, ahogy az matematikailag is kijön az inszemtől számolva. Szóval szerintem nekem van igazam, úgyhogy én úgy tekintek rá, hogy ma 12 hetes:)

Ja, és egyébként tegnap kislánynak tűnt, de majd még meglátjuk:)

Egyébként utánaolvasás után a Hepinet Kleopátra-házbeli rendelőjében csináltattuk. Bár korábban erről a helyről olvastam negatív véleményeket (pl.hogy nagyon nyomkodja a hasad-hát nekem szerencsére ilyen gondom nem volt), mi maximálisan meg voltunk elégedve.
A szonográfus, Baráth Zsuzsa ilyen FMF szakvizsgás, ami ehhez kell, már vagy 10éve a szakmában van (alapból a Péterffyben dógzik), nagyon kedves volt, és szakmailag szerintem nem volt vele gond, kellő időt szánt rá, és megnézett, megmért mindent, amit előzőleg olvastam, hogy kell.  Ennél többet nem is tudom, mit nyújthatnának. Max. annyit, hogy gyorsabban megvan a vérvétel.
Ja és az ár: a komplett kombinált teszt itt 11 900Ft, míg átlag máshol 20 ezer felett kezdődik, ráadásul most van ilyen ákkciójuk, hogy összesen 23 800 pénzért még megcsinálják a 18. heti genetikai UH-t plusz még 1 UH-t, amikor szeretnénk (logikusan 30. hét körül), szal befizettünk erre a csomagra. Ebből a pénzből az Istenhegyi Agyonhájpolt Géndiagnosztikán csak a kombinált teszt lett volna meg.
Szóval én nyugodtan ajánlom őket, legalábbis a Kleopátra házi Baráth Zsuzsát. (nem, nem kapok jutalékot:) )
Van vagy 10 percnyi videó is, de miután vagy 2 órán át próbálkoztam, hogy leszedjem a nevem az inkognitómat megőrizendő:), feladtam

Stabilan befészkelte magát jobbra a méhlepény alá, a húgyhólyagom mellé...

10 megjegyzés:

  1. Milyen szép méretei vannak a kis drágának :) Nagyon jó, hogy leírtad ezeket a tapasztalatokat, pont nemrég hallottam én is a Hepinet-ről, Húsvét környékén remélem én is ilyen szép adatokat kapok majd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)Hajrá, Heni, remélem, végig lesz alkalmam 1,5 hónappal előtted járni, és előre megírni a dolgokat:)

      Törlés
  2. Gratulálok a 12. héthez :) Mindenki tudja már?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:) Még nem, most már megvárjuk a vérvétel eredményét. De ha meglesz, akkor sem fogom kiírni a facebookra:)

      Törlés
  3. :)) csak most olvastam :)) gyönyörűség! S valóban olcsó volt a vizsgàlat.

    VálaszTörlés
  4. Én nem tekintem magam hisztis picsának, de meg tudom erősíteni a brutál nyomkodást. A Péterfyben voltam Baráth Zsuzsánál a 12. heti uh-n, ahol is kb negyed órán keresztül döfködte a hasamat, mert a kicsi aludt, és nem akart úgy fordulni, hogy jól le tudja mérni. Második gyerek lesz, van összehasonlítási alapom, ennek NEM ÍGY KELL KINÉZNIE. A vizsgálaton minden a legnagyobb rendben volt, majd egy fél óra múlva, amikor a kisfiamért mentem a bölcsödébe, a metrón ülve elkezdtem vérezni. Felkaptam a fiamat a bölcsiben, taxival vissza a kórházba, közben riasztottam a férjemet... Ugyanaz a Baráth Zsuzsa nézett meg, és nagyon csodálkozva közölte, hogy "Jé, itt egy vérömleny, ami egy órája még nem volt. Elég nagy." És érdekes módon épp a döfködés helyén alakult ki... Három nap kórház és két hét betegállomány lett belőle, közben imádkozhattam, hogy megmaradjon a második fiam. Szerencsére jól alakult, most töltöm a 34. hetet és egyelőre minden rendben - de meggyőződésem, hogy a "kedves" szonográfusnak nagy szerepe volt a történtekben. Biztosan nem mindig ilyen, de nekem majdnem ráment a gyerekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy így jártál vele, nem gondoltam volna, mivel nekem nem volt semmi ilyen bajom:S Kicsit finomítottam a megfogalmazáson (nem is emlékeztem, hogy ilyet írtam).

      Törlés
    2. Köszi :) Amúgy, ha jól nézem,kb. ugyanott tarthatunk - én aug. 20-ra vagyok kiírva. Azóta másik kórházba járok (a döntést nagyban megkönnyítette, hogy a péterfys dokim nyugdíjba megy), és az ottani, szintén hepinetes uh-kon minden rendben volt.

      Törlés
    3. én 24-re, úgyhogy valóban:) Melyik kórházban szülsz? Örülök, hogy az új uh-n már rendben volt minden.

      Törlés
    4. A Margitban. Azóta veszélyeztetett vagyok, mostanra már elég sokat kell feküdnöm, de a kicsinek szerencsére nincs baja. Ha még két hétig kihúzzuk, már nem is lesz koraszülött :) Sok türelmet Neked a végére, akkor már minden nehezebben megy. Most, hogy elkezdtelek olvasni, majd figyelem az eseményeket.

      Törlés