2012. október 24., szerda

IR kontroll

No, pénteken hosszú idő után újra "ellátogattam" Surányihoz.
Kicsit elfogott a "nosztalgia", ahogy haladtam kifele a HÉV-vel, no meg a vizit utáni kötelező IKEA sem maradhatott el, ha már azon az általam amúgy járatlan vidéken jártam:)


Na, de a lényeg:
Azt mondta, hogy a mostani cukorterhelésem eredménye normális, és nem javasolja a gyógyszeradag emelését egyáltalán.

És a meglepetés:
UH-val megvizsgált, és azt látta, hogy az eddigiekkel ellentétben teljesen normálisan néznek ki a petefészkeim, nem policisztásak (mondjuk én nem láttam a különbséget)!
Ráadásul erről a ciklusról próbálkozásilag teljesen lemondtam alapból, mert hát olyan, hogy bármilyen gyógyszer, külső szer nélkül lett volna valaha peteérésem, olyat még nem láttam. Erre ott figyelt egy 15,7mm-es domináns tüsző a bal petefészkemben, láttam a 2 szememmel:) Hát kb. olyan érzés lehetett, mint amikor a várandósok meglátják a petezsákot először az ultrahangon:)




Tehát úgy néz ki, hogy másfél év után rendeződni látszanak a dolgok, úgy tűnik, csak idő, több idő kellett neki, mint gondoltam, de én még mindig nem hiszem el...ez biztos csak valami kivétel.
Ráadásul pont most, amikor nem igazán diétáztam és mozogtam, és vissza is jött rám pár kiló..

Szóval, nem is tudom, mit gondoljak. Elsőre nagyon megörültem, aztán ahogy továbbrágtam a dolgot, elbizonytalanodtam, úgyhogy inkább abbahagytam:)

Ja, egyébként csak úgy kíváncsiságból, megfigyelési szándékkal csinálgatok ovulációs tesztet, hát, nem tartom túl reprezentatívnak (hol halvány, hol semmi, hol erősebb, össze-vissza). Surányi doki meg is erősítette, hogy nem is az, mert az LH szint sok mindentől függ...

És a továbbiak:
25-én, azaz holnap kezdem szedni a Duphastont, úgyhogy hacsak ebben a meglepi ciklusban nem lesz még nagyobb meglepi, akkor az 5-ei héten megyek vissza kezdeni a következő stimut.

8 megjegyzés:

  1. Örülök a meglepetésnek :) Csak így tovább :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Irtam mar az elozo bejegyzesedhez egy litaniat, ahol az ertekek voltak, de ellszallt... Most mar nem akarok kertelni. Szoval biztos kedves ez a Te Surcikad, de sajnos nem eleg profi. Az biztos, hogy kis szamaid vannak, tehat javultal es ez tenyleg szuper, de az, hogy az inzulinod nem csokken, hanem no, az egyaltalan nem koser. Eskuszom nem folytatok gerillamarketinget, de a Mensmentisbe kellene menned egy konzira.

    Az IR-es lanyok 90%a odajar kb. Barmilyen lombikos forumban, ha kernel segitseget az ertekek kiertekelesere ugyanaezt mondanak mint en. Sajnos eleg profik es altalaban mindenki a maga karan jutott el odaig , ahol tart tobbek kozott felrekezelesekkel a hatuk mogott, mert mind megnyugodtak, amikor az atlag endomokusuk azt mondta az ertekeikre, hogy jok, hat nem voltak azok. Gondold at.

    Ebben az egeszben a turelem a legszarabb en ket embrio beultetest csinaltam meg feleslegesen, mert meg nem voltak tokeletesek az ertekeim, de nem ertekelt, utaltam varni. Most nyugodt vagyok es varok, amig kell. Nekunk a ferjem miatt kell lombikoznunk, inszem szoba se kerult. Amugy, ha szeretnel meg egy blogot olvasni, akkor meghivot kuldok, hogy ne csak en osszam Neked az eszt :)

    Udv, Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszter! Köszönöm a hozzászólásod, megfontolom.

      Törlés
  3. SZia, én is most találtam rád, mert Est belinkelt (köszi Est!:) ), és gyorsan el is olvastalak. Egyet kell értenem Eszterrel, az inzulinod magas szerintem is, nem csak az számít, hogy a határétéken belül van, mert azt 16-99 évesig, nőre-pasira, 40-120 kg-ig mindenkire van szabva. Ha babát akarunk, az optimális érték kell, nem elég a határétéken belüli. EZ jutott eszembe a TS-ddal kpcsaolatban is, bár ott nem írtd le az értéket, csak azt, hogy épp a felső ahtár alatt van (ami akkor 4hez közeli lehet, sztem), ami babásodához tuti magas, a legtöbb vélemény szerint a TSH-nak 2 alatt ekll lennie, de még jobb, ha 1.5 alatt van.
    Én is bocs, h belebeszélek, de rengeteg kuatáson vagyok túl. Mi most kezdünk a BMC-ben, 5.-én megyünk első konzira, de előtte már ezer kört futottam. Ha érdekel:
    http://szulokvagyunk.blogspot.hu/

    Szoítok Nektek, és vároma fejleményeket!
    Audrey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én már nem tudom, kinek higyjek...
      tudnál erről ide linkelni valami oldalt, ahol szakszerűen leírják, hogy milyen értékek jók? Mert én több helyen csak a renferencia tartományokat találtam, amik szerint jók az értékek. Amit ti írtok, arról sehol nem lelek alátámasztást.
      Meg hogy lehet, hogy az ultrahang szerint viszont pozitív változás állt be? Akkor vmi mégiscsak jó....
      A TSH-m egyébként 3,74 volt, amire Szűcs azt mondta, hogy ha lombik lenne, akkor kéne letornázni.

      Törlés
    2. Na, megint kutakodtam, és egy oldalon találtam szót arról, hogy nem csak a referenciaértékek számítanak: "A legtöbb orvos itt vall kudarcot, mivel előfordulhat, hogy az értékeink a tankönyvi kritériumoknak megfelelnek, de arányaiban illetve élettani szempontból nézve már régen rosszak. A cukor kevésbé problémás, az éhomi érték 6-ig jó, a 120 perces terhelt pedig nagyjából 8-ig. Ir-eseknél gyakran előfordul, hogy a nagyobb inzulinválasz miatt a terhelt vércukor aláesik az éhominak.
      Az inzulin éhomi érték 5 körül jó, 10-nél már emelkedettnek mondható,(a legtöbb labor szerint 25-ig megfelelő) a terhelt érték pedig nem lehet több az éhomi 5-szörösénél illetve 25-nél. Tehát ha valakinek az éhomi inzulinja 2, a terhelt pedig 20, hiába van benne a tankönyvek és laborok által megfelelőnek tartott mezőbe, valószínűleg rezisztencia van jelen." (http://babaterv.hu/content/pcos-%C3%A9s-inzulinrezisztencia-ir)

      Az én értékeim ennek is megfelelnek, kivéve annyi, hogy az éhomi inzulinom 6,6, ami ugye relatív, hogy mondható-e 5 körülinek.

      Törlés
    3. Audrey, közben írtam erről egy új bejegyzést, olvasd el! A 2 alatti érték csak a pajzsmirigy alulműködőkre vonatkozik, elvileg.

      Törlés