2014. május 10., szombat

Szülés utáni pajzsmirigygyulladás?

Nha, most kicsit panaszkodom is, amellett, hogy a világ legtündéribb kislánya nekem van, azért van némi nyomorom is...

Az egész egy szülés utáni rutin TSH nézéssel kezdődött, amikor is olyan alacsony lett, hogy nem volt kimutatható (tehát pajzsmirigy túlműködésre utalt). Aztán a következő két ismétlésnél meg pont hogy az alulműködés jelei jöttek elő.
Itt van az összes mindenkori TSH és hozzá kapcsolódók eredményei:

TSH:
fT4:
fT3:
TRAK:
anti-TPO:
referencia:
0,27-4,2
12-22
3,1-6,8
<1,5
<35
2006.01.07:
2,6




2011.04.06:
2,4




2012.06.22:
3,74




2012.11.21:
2,7




2013.08.31:
Szülés




2014.01.06:
<0,01




2014.02.10:

9,25
3,37
<0,3
13
2014.03.20:
11,83
8,18
4,42



Ebből látszik, hogy korábban, még Cucu megfoganása előtt sosem volt gond a TSH-mmal, igaz, nem volt abban a fogantatók által preferált szűkített, alacsonyabb intervallumban, de mint kiderült, ez nem volt gond.

Mindemellett ha az érzéseimet kellene mondani, azt mondanám, hogy a szülés óta, olyan, mint ha megborult volna a szervezetem, és eléggé megromlott az egészségem :S...Az utóbbi időben kikapcsolódásként állandóan dokikhoz jártam; a pajzsmirigyes vizsgálatok (3 vérvétel, 1 UH, 2 konzultáció Surányival) mellett 3x voltam fogorvosnál (1 amalgám csere, 4 tömés, több hetes utólagos fájdalom, bónuszként kiderült, hogy alul a bölcsességfogaim vízszintesen állnak, úgyhogy előbb utóbb azok kivételét sem úszom meg..)), aztán lett egy hallójárat gyulladásom, amivel 2 hétig szinte naponta mászkálhattam vissza..

Ezek a "bajaim": 

  • menstruációs zavar (mondjuk nem újdonság) - na de tegnap megint csoda történt! A 79. napra (LOL) megjött 2. is a szülés óta! Viszont megint annyira, hogy konkrétan 1-2 óránként cserélem a Super Plus tampont....,
  • ekcémás, száraz bőr (mondjuk nem újdonság),
  • hajhullás,
  • töredező körmök (pedig világéletemben irigylésre méltó, bitang erős és gyorsan növő karmaim voltak, most szinte csutkák),
  • talán fáradékonyság (nem panaszkodhatom, 8-9 órákat alszom éccaka, igaz, mostanság a fogfájás miatt nem nyugodtan, és Pé is jobban rázendített, sajna, a horkolásra-de végre kivizsgáltatja. De pár hónapja még volt, hogy komolyan úgy keltem, mint akit álmában vertek),
  • szexuális élet iránti érdeklődés csökkenése (....),
  • a terhesség alatt felszedett, és szülés után rajtam maradt +10kg stagnál, igaz, nem is sokat teszek az ügy érdekében, max. annyit, hogy na most aztán nincs idő holmi nassolgatásra.
Na, ezek egy része a túlműködésre, másik meg pont hogy az alulműködésre illik.


2 hét múlva megyek vissza Surányihoz, egyelőre csak annyit írt a 3. vérvétel megküldése mellé, hogy gyógyszeres kezelés kéne. Persze én nem tétlenkedtem, és nélküle rögtön kerestem a diagnózist, és nekem a leginkább erre a kedves "postpartum thyreoiditis" illik rá, amiről a magyar netes szakirodalomban igen szűkszavúan írnak, de a legfrappánsabb összefoglaló az Amerikai Pajzsmirigy Szövetség oldalán van. Tehát a lényeg, hogy ha ez a bajom, az nem meglepő, mert ez, hogy a szülés után "megborul" a pajzsmirigy, igen gyakori, és általában ki se derül, és helyreáll úgy 1 év alatt.

Nekem már csak az a kérdés, hogy ha tényleg ez van, és Surányi gyógyszert javasol, valóban szükséges-e, vagy nem kéne inkább még egy kicsit várni, újabb vérvételt nézni, hátha megoldódik magától? Már csak azért is, mert az azért nem olyan rossz, hogy már 2x menstruálok a szülés utáni 9 hónapban, még ha botrányosakat is...
Véleményetek, tapasztalatotok?

5 megjegyzés:

  1. Szia
    Hát nem irigyellek …mondjuk nekem is kijut a jóból…Én Krasznaihoz járok…3 hónapja császároztak azzal szerencsére minden rendbe volt.De viszont az óta 0 menstruációm van.És a hajam iszonyatosan hullik. Nálam is amalgám tömés csere volt plusz nekem is a bölcsesség fogam beindult.+ 7kg ami az istenért se akar lemenni,. A bal combomon kijött egy visszér, ami iszonyatosan fáj igy nagyon terhelni se tudom. Irigylem az olyanokat, akiknek meg se kottyan a szülés…

    VálaszTörlés
  2. ó, de hát 3 hónappal szülés után még nem igazán szokott mens lenni, nem? pláne ha szoptatsz?

    VálaszTörlés
  3. Szióka!
    a hajhullásról azt mondják,h eltarthat egy darabig,mert amíg a terhesség alatt elvileg nem hullik,az a terhesség után kihullik. kinél milyen mértékben,időben. szerintem ez is egyén függő. nekem is hullott,én sem örültem neki,hisz nekem sincs az a hűűű de sok hajam.
    kilókban meg rajtam is maradt 3-4 kg terhesség,szoptatás befejezése után, persze én sem nagyon törekedtem azután h leadjam :)) mondták nekem,h jajj majd úgyis a gyerek után kell rohangálnod,leadod :)) akkor az összes anyuka vékonka lenne,nem? :))
    fáradékonyság: szerintem kérdezz rá a dokitól,ha már úgyis mész,h szedjél-e vasat. a fáradékonyság sokszor vashiányra is utalhat. meg ha szedsz is "csak úgy" nem probléma,mert a nők ugye általában vashiányosak...
    szerintem rendeződnie kell a dolgoknak még ott belül ,ha kell gyógyszeres rásegítéssel,ha kell homeopátiával vagy egyéb alternatív dologgal. a lényeg,h rendbe fogsz jönni!
    a mensinél is azt mondják,h annak is be kell állni. A Te helyzetedben meg külön kell örülni,mert spontán megjött 2x is (!) és ez jó dolog tekintettel a "múltadra".
    ekcémára azt mondják,h lelki okok miatt van. mondjuk én világéletembe az voltam. valamikor jobban,valamikor kevésbé jött elő. szülést követően rajtam elhatalmasodott az ekcéma. akkor elmentem bőrgyógyászhoz és elecom nevű krémet felírt,sőt a picinek is volt 3 hónapos korában (nemtom milyen lelki problémája lehetett:)) és neki is ilyet írtak fel ,csak nyílván higítva,kenőcs formájában. azóta ha előjönne bekenem és elmúlik.
    Timssz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szóval ezek amiket mondani szoktak, hogy szülés után hull a haj, stb. ezek simán lehetnek a pajzsmirigy megborulástól, csak ezt már teszik hozzá a néphiedelemben, de hát mindegy is, végülis, hogy mitől van, csak múljon el.

      Törlés