2012. november 9., péntek

Mikor is jó akkor az inzulin érték?

Na, akkor most összefoglalom, hogy innen-onnan milyen infók jöttek ezzel kapcsolatban:


Eszter hozzászólásai szerint:
- A 0-ról 60-on át 120 percig folyamatosan növekvő inzulin nem jó

Ájrin:
- Az éhomi érték 5 körül jó, 10-nél már emelkedettnek mondható,(a legtöbb labor szerint 25-ig megfelelő) 
- a terhelt érték pedig nem lehet több az éhomi 5-szörösénél illetve 25-nél. <- Szűcs ugyanezt mondta

Surányi és Szűcs:
- a 0':6,6; 60':20,5; 120':25,0-ös értékeire azt mondta, hogy rendben (ergo nem gond a növekedés)

Breyer Helga-Mensmentis (erről csak közvetve van infóm):
- Sorstársamnak, Heninek 0':2,6; 60':9,7; 120':24,6-os értékeire (ami hasonló az enyémhez) azt mondta, hogy rendben (ergo nem gond a növekedés)
- Másik sorstárs (Heni ismerős): 0':2,9; 60':31,3; 120':21,7 értékeihez is kimondottan gratulált (pedig itt a 60 perces az átlagos referencia tartományba sem fér bele...)


Konklúzió:
 - Eszter és Ájrin véleményei bár nem zárják ki egymást, de nem is erősítik meg
- Ájrinét Szűcs megerősítette
- Eszter véleménye ütközik Szűcs és Surányi és Breyer véleményével
- Breyer véleménye ütközik Szűcs és Ájrin véleményével

Na, akkor most mondja meg valaki, kinek van igaza........

6 megjegyzés:

  1. Hmmm, en azt mondom, hogy akkor lehet, hogy nincs igazam. Ugy gondoltam, hogy ket ora utan az inzulinnak csokkenie kell tehat hasonlo formaju gorbet kell leirnia, mint a cukornak. En is Breyer doktornohoz jarok. Imadom, bar nincs mindig teljesen up to date. Lathatod a blogomon az en gorbeimet, aranyosan csokken minden. Szoval nekem nics tapasztalatom az emelkedos gorbevel. Csak jozan paraszti eszt hasznaltam, de az nem mindig tuti... Tudod, ha neadji-ten eljutsz Bryerhez kivancsi vagyok mit mond. Jo hetveget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, én is, bár ezek után erősen gondolkozom, hogy megéri-e az a 12.000Ft...most elhatároztam, hogy megpróbálok minél több infót összegyűjteni, hátha másnak is hasznos.

      Törlés
  2. Az info osszeszedes mindig hasznos. Hat majd meglatod. En magamtol mentem el egy csomo vizsgalatra, mert azt mondtam, hogy ha x darab sikertelen beultetes utan derul ki hivatalbol, hogy valamivel gond van, akkor nagyon ideges leszek... Sokkal tobbet fizetsz az esetleg felesleges stimukra, a lelki reszerol nem is beszelve. Persze sikeruljon termeszetesen ezt kivanom, csak ebbe gondolj bele...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez mind oké, és egyetértek, én is mászkálok magam vizsgálatokra, stb., de most úgy érzem, hogy tényleges jelei vannak a javulásnak (spontán tüszőérés, normális/nem policisztás petefészkek, jó inzulinértékek), úgyhogy most nem gondolom, hogy az IR-em miatt most tovább kéne aggódnom...inkább a TSH aggaszt most.

      Törlés
  3. Inzulin rezisztencia... naja... 5 különböző endokrinológusnál voltam, az egyik a kezdeti értékhez viszonyít, a másik fix határértékekkel számol. Nekem 3:2-re megszavazták, hogy nincs bajom. (Tehát 2 orvos ezt mondta, 3 orvos azt...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megírnád a cukorterhelésed pontos eredményeit? Meg esetleg az endokrinológusok nevét? Gyarapítanám a diagnózis gyűjteményt vele:)

      Törlés