2014. március 16., vasárnap

Mászik:) - biztonsági intézkedések

Igazából már 1 hete egyértelműen, csak nem volt érkezésem hírül adni...
Arról persze sehol nem szól a fáma, hogy ehhez negatívum is társul...volt pár nehéz nap, mikor állandóan így-úgy-amúgy beverte közben a fejét, és napjában vagy 3 keserves sírás jutott, ami eléggé felőrölte a lelkemet meg az idegeimet, pláne, hogy közben takarítani is kellett, így ostoroztam is magam rendesen...de aztán pénteken "kikapcsolódásként" elmentem dokihoz, najó, meg ha már arra, akkor az IKEA-ba, és jött a hétvége=apa is itthon, úgyhogy most helyreálltam, és sztem Zozi is ügyesedett.
Természetesen a mászásra tekintettel átlakberendeztem a lakást is (meg biztos fogom is még folyamatosan, ahogy haladunk felfele), pár tipp, jó tanács:
  • Korábban naívan azt hittem, hogy csak pár db kell a spéci biztonsági felszerelésekből: csak 4 sarokvédő a dohányzóasztalra, 1 fiókzár a gyógyszereshez, meg najó, dugdossunk a szabad konnektorokba is védőt, de inkább éjszakai fényt, az olyan esztétikus...aha. Ehhez képest már vagy 5x4 db sarokvédőt elragaszgattam (a dm-est tudom ajánlani, mer olcsó, és könnyen lehet vagdosni, mert bizony némely szekrénynél elkél), ELSŐ körben 5 helyre fúrtunk fiók/szekrényzárat (ennél macerásabb feladat a világon nincs....), ja, és az éjszakai fény elmélet nagyon nemjó, mert nyilván rögtön rárepül a cuki békafejes lámpára, és kihúzza....
  • Ezeket a cuccokat érdemes jó előre, már akár terhesség alatt megvenni; nem romlik meg, és úgyis fog kelleni. Nekem rém jól jött, hogy az első adag itthon volt készen, mikor hirtelen rádöbbentem, hogy be kell őket vetni, és nem kellett "kitartani", míg elrohangáltunk beszerezni.
  • Az IKEA jó beszerzési hely, árban is, meg már van minden, konnektorzár is, bár a honlapjukon nincs feltüntetve.
  • Radiátor alá/elé párnát raktunk, hogy ne másszon alá=verje be magát
  • A szoptató párna erre remekül alkalmas...mi mindenre használtuk már...kivéve szoptatásra....
  • Azon a tárgyakat, amiket nem tudunk elrakni a veszélyzónából, de nem akartam, hogy mozdítson (pl. nyomtató-amit magára húzna, nagy doboz csomagoló anyagokkal, amit ha nem tud lehúzni a polcról, nem tudja kinyitni=levenni a tetejét), öntapadós tépőzárral ragasztottam oda, egyelőre legalábbis, működik.
  • Veszélytelen, megszerezhető cuccokat tettem az elérhető polcokra, hogy megmaradjon a pakolás öröme, és azzal foglalja el magát, ne vadásszon a veszélyes dolgok után:)

4 megjegyzés:

  1. Hehe.:-)
    Az enyém már kicsit nagyobb, a párnát pillanatok alatt fogná és elhajítaná, a szekrényzárakat mind ki tudták nyitni, egy idő után csak az működött, hogy a nagyon veszélyes konyhaszekrény részt spárgával csomóra kötöttem. Sarokvédőket is leszedték. Egy vezélyes kis asztalunk volt, attól megszabadultunk, minden egyéb lekerekített sarkú.
    Csak mondom, nehogy megnyugodjál.:-)
    Viszont amit én elengedhetetlennek tartok, és tényleg véd, az az összes polc, szekrény falhoz való rögzítése. Még az egész nagy gyerekeim is csinálnak veszélyse polc mutatványokat, de így nyugodt lehetek, hogy nem dől rájuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ez remek hír:) A sarokvédőt 1-2 helyen már zozi is leszedi, mert azért nem ragad mindig mindenhol jól vhogy, de visszateszem:) Szekrényből egyelőre csak azokat rögzítettük, amiket veszélyesnek éreztem, aztán majd meglátjuk....

      Törlés
  2. Aztaaa! Gratulálok ehhez a gyors mozgásfejlődéshez! A kislányok mindig gyorsabbak :)

    VálaszTörlés