2014. február 3., hétfő

5 hónapos

Zozi 5 hónaposan:

Fizikailag:
  • 7940 kg (csökkent a súlynövekedése, 600gr-ot hízott 1 hónap alatt)
  • sztem kb. 68-70 centi lehet, mert a 3-6 hós ruhák még éppen jók rájuk
  • ruhaméret: 3-6 hós ruhákból már van, ami nem játszik, és már a 6-9hósak is a rendszerben vannak. Érdekes, eddig rugiba öltöztettem általában egy átlag itthon levéshez (átlagban 25-27 fok van), most már inkább body+nadrágba.
  •  pelusméret: 3, változatlanul
  • pelus használat: változatlanul alap esetben 5db/nap, de inkább 6-ot mondanék
  • 1 napi kajaadag: a mennyiség nem változott nagyon, az átlag 840ml, de volt, hogy 1035ml, és volt, hogy csak 690ml: DM-es PRE tápszer + 1 kaja tejellátós tej + ÉÉS már a 10-11 órai az valami gyümi és/vagy zöldség püré, eddig sorrendben: alma, barack, sütőtök, répa, krumpli. Ha ízlik neki, és kellően éhes, megeszik egy 180-200ml-es pohárral, és iszik is hozzá egy 10-20ml vizet. Most kezdtek el agyalni, hogy a gabonaféle és a husi hogy legyen...na meg a zsiradék (=olaj).

  • Leginkább hason van, nagy ritkán fordul hátra, úgyhogy sztem ebből előbb mászás lesz, mint ülés
  • Hason fekve már a teljes felkar tartás mellé, már a popóját is felemeli, térdel, kicsit már elkezdett hintázni. Eddig tolatott ezért, de talán ma már többet ment előre, mint hátra:)
  • Hason fekve secperc alatt körbeforog
  • Hason fekve is gond nélkül fog, nyúl (néha olyan magasra, messzire, hogy el is dől)
  • Mindent meg akar kaparintani. Most már uncsik a legális játékai, azok a dolgok kellenek, amiket "nem szabad" :) A játékok annyira jók, hogy a kincsesládát kiborítsa, és kipakolja belőle őket.
  • Pelust cserélni már kis kihívás..
  • Ja, azt még az előző hóban is írhattam már, hogy a címkéket imádja, a középső, mutató és hüvelykujjával birizgálja őket.
  • A játszószőnyeget rendszeresen elhagyja, vagy összefötri. Ugyanis a kis okos rájött, hogy ha valamit nem ér el, akkor az alatta lévő szőnyeggel/pelussal húzza oda.
  • Még mindig mindent a szájába vesz
  • A foga még mindig nincs kint, továbbra is úszunk a nyálban
  • Nagyon nevet legtöbbször, ha azt játszom vele, hogy "leejtem", vagy összepuszilgatom. Bár ez utóbbiban olyan, mint a macskák, csak akkor szereti, ha babusgatják, ha ő akarja:)
  • A befelé forduló lábaira kptunk végül cipőt, éjszaka, alváshoz hordja, de nem nagyon zavarja.
  • A láb evés már le is csengett nagyjából
  • Ülés: a babakocsiban volt, hogy felhúztuk, és megkapaszkodva ülve maradt. Az ölemben etetéskor feltolja magát könyökkel
  • Elkezdte rázni, csapkodni a játékokat
Szellemileg:
  • Ha szólok neki, rám figyel
  • az idegenektől már jobban tart, volt már kis sírás is
  • Pár hete egy ideig egyfolytában berregve fújta a nyálát, aztán egy időben tátogott, utána az alsó ajkát szívta be folyton, most épp rikolt, kiabál cukin ezzel válaszol is:)
  • Ha csodálkozik, mondja, hogy "ó" :)
  • Köhögés után a "kuckuc"-ra, tüsszentés után a "hapci"-ra mindig vigyorog. Ja, és a "puncis"-ra is :)
  • napközbeni elalvás még mindig nehéz, pláne, hogy 1 hónapja még a babakocsiban alust leginkább, de szembesültem vele, hogy hamarosan kinövi a mózesét, úgyhogy most már a kiságyban altatom. viszont jó hír, hogy úgy néz ki, átáll a napi 2 alvásra (korábban 1-2x fordult elő, viszont az elmúlt 5 napban mindig), és akkor csak 1x kell "nyűglődni, a másiknál meg úgyis megyünk sétálni, úgy könnyen elalszik.
  • Éjszaka ebben a hónapban gyakrabban előfordult 1-1 pillanatnyi felsírás
  • csökkent kicsit a napi alvás, éjszaka inkább már "csak" 11 órát alszik, napközben 2-őt
  • Mióta a játékok uncsik, és már nagyon menne, már mindenhova lerakom, van a hálóban és a gyerekszobában is pokróc a földön (hogy lemásszon róla...:)) A konyhában a babakocsiban már nem sokáig szeret lenni, sajnos

Napirend (most kicsit képlékeny a 2 alvásra csökkenés miatt):
  • 7:15 körül kelés, reggeli táp
  • 10-11 körül délelőtti alvás, előtte vagy utána
  • 10:30 körül tízórai gyümi/zöldség
  • 13:00 körül táp ebédre
  • 15-16 körül délutáni alvás
  • 16:30 körül tej uzsonna
  • 19:00 körül fürdés
  • 19:30 körül táp vacsora
  • 20:00 körül lefekvés, alvás reggelig:)))))
ideje hozzászokni, hogy már nem csak játszószőnyegen van...


a függöny...

16 megjegyzés:

  1. Gratulálok, szépen fejlődik a kis Gyönyörűséged! A hússal én még várnék minimum 6 hónapos koráig, hadd erősödjön az emésztőrendszere. A védőnöm azt mondta, hogy akkor lehet bevezetni, amikor megeszik már 100-120 ml főzeléket, de látom ez nálatok nem gond :) Mindenképpen olajjal( én olivát használok) érdemes a húst adni, 1 dl-hez 1 kk olaj és 5-10 g szárnyashús.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt gondoltam, hogy a 6hót mindenképp megvárom (mivel a legtöbb leírásban, ahol nem létezik, hogy ne tejes gyerek legyen, mindenhol 6 hósan kezdik a sztorit). addig úgyis van még mit kóstolni (cékla jön, esetleg meggy vagy szilva is már) És a gabonát mikor kezdtétek? Vettem egy "papit", ami lényegében teljes kiőrlésű búzadara meg liszt (gondoltam is, hogy ez ugyanaz, mint amit mi alapból használunk, de azért kipróbáljuk), és tápszerbe kell áztatni, nemtom, mikor próbáljam ki először...

      Törlés
    2. A gabonaféléket (a legújabb trendek szerint) a 4 és 7 hónap között érdemes a gluténtartalmuk miatt bevezetni. Én olyan 6 hónaposan adtam neki először babakeksz formájában. Szerintem a főzelékbe nyugodtan keverhetsz egy kiskanál lisztet már most. Nem minden gabonás pép tartalmaz egyébként glutént, ez külön fel is van tüntetve. A Milumil 7 gabonás pépbe pl. van, de a Milupa vaniliás tejpépbe nincs ;)

      Törlés
    3. jaja, azt olvastam. kimondottan tejpépet nem szeretnék neki adni egyelőre, mert ahogy néztem, mindben van cukor...

      Törlés
  2. Tündéri, és milyen nagy haja van! :) A függönyös képnél tudja, hogy az nem szabad, a mosolyán látszik :)) Neked pedig gratula, nagyon strukturáltan, ügyesen szervezed a dolgokat, és látszik is Zozin, hogy milyen kiegyensúlyozott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi:) szerencsére, nem hullott neki ki eddig (bár a kiságyban a feje helyén tiszta haj a lepedő), és sztem már nem is fog, mivel nő.

      Törlés
  3. Szia!
    A gabonapépekben van cukormentes, én babylove-ost adok az én kisbabámnak, az bio és nincs benne cukor. Fele gabonapép-fele gyümölcs módon kapja uzsonnára. Cékla mindegyik gyerekemnek irtózatos nagy kedvence volt, cékla-alma-krumpli isteni finom. Meggyet nem ették meg magában, nagyon savanyú. Első körbne lehet még adni gesztenyét, azt is is imádják, lehet kapni fagyasztott pucolt gesztenyét. Vagy natúr pürét is. Almával szoktam keverni. Amit még nagyon ajánlok az az édesburgonya, nagyon finom és rendkívül egészséges.

    Nem tudom tudod-e, de az ülés az a négykézlábból szokott kialakulni, tehát pont, hogy hason kell hozzá feküdni.:-) Négykézlábból kirakják oldalra a feneküket, és a kezükkel hátra haladnak és felülnek. Ez az egyik módja, a másik, hogy előbb állnak és abból ülnek le. (Nálunk mindkét félére volt példa gyerek.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaja, én is azt a babylove-osat vettem kipróbálni. Ezeket a termékeket, trükköket (babylove, gesztenye, édeskrumpli) pont ismerem, de írjatok még ilyet, biztos van, amit nem:). A céklát, bevallom, egyelőre halogatom..mer az aztán hagy foltot...:S

      Ebbe az ülésbe nem gondoltam még úgy bele, hogy hogy történik, de akkor jó úton haladunk:) Gondolom, olyan is van, aki meg kapaszkodva ül fel (ez lehet az állásos verzió), ezt inkább pl. a járókás babáknál képzelem így.

      Törlés
    2. Céklával ilyen gondom nem volt, ha azonnal leveszed a ruhát és kimosod, nem marad foltja. Nekem még sosem maradt benne.:-) Pedig volt nagyon bukós gyerekem. Nekem az édesburgonya azért nagy kedvencem, mert a gyerek mindent megeszik vele, amit amúgy sima krumplival nem evett meg, pl. a spenótot is.

      Na képzeld, nekem egyik gyerekem sem "járókás", nálunk a nagy gyerekek tartózkodnak inkább a járókában, mert ott tudnak úgy játszani, hogy a kicsi ne romboljon.:-) A kicsit csak akkor rakom be, ha jön pl. a postás (családi ház és ki kell menni a kaput kinyitni), vagy elő kell kotornom a kisházból a babakocsit. Ehhez képest mégis volt ilyen állásból ülést megtanuló gyerekem. De olyan is volt, aki először ült, utána mászott és utána állt fel, sőt olyan is volt, aki már ment a bútorok mentén de ülni még nem tudott. (Nála bevallom aggódtam, de miután 4 gyógytornász megnézte és mondta, hogy nincs baja, és állt értetlenül ,hogy miért nem ül, megnyugodtam, aztán megtanult ülni.:-) A megkapaszkodást nem úgy kell elképzelni, hogy hasról kapaszkodik meg, nem hasizomból ülnek fel. Hanem a megkapaszkodósok is négykézlábból kapaszkodnak fel ülésbe. Tehát a "sokat van hason" az nagyon jó.

      MI nem használunk sok bolti cuccost, mert mindent én főzök neki, ami egyrészt jó, másrészt a múltkor jól megszívtam, mert a szüleimhez mentünk és bébiételt vittem, amit aztán jól nem evett meg.:-) Sokan használják még Holle pépeket is, annak van glutén mentes pépjei is, azok sem cukrosak. ÉN azokat nem használtam.

      Törlés
    3. na, hát most már nagyon kíváncsi vagyok, Zozinál hogy lesz:) jaja, azt hallottam, hogy néha érdemes neki kész bébikaját is adni, hogy azt is kóstolgassa, és megegye, ha szükség van. Én ezért egyelőre azt gondoltam, hogy olyanból kap készet, ami nem idény vagy túl macerás megcsinálni/beszerezni. Egyelőre egy szilvásat vettem, hogy ha sor kerül rá...de azt még nem adom neki, mert van, ahol 8-9 hóra írják csak, és nem sietünk sehova. Édesburgonyát most már tényleg fogok venni...mondjuk érdekes, mert arra készültem, hogy a sima krumplit nem fogja megenni magába, mert az uncsi, de megette...:)

      Törlés
    4. Eleinte még kapott néha, de aztán teljesen leszoktam róla, mivel egy ebédre simán betol 280-300 ml kaját, kicsit durva lenne ez bébiételből. És akkor ez csak az ebéd. Azóta viszek aventes pohárban neki itthoni kaját.
      Mióta édesburgonyával megeszik mindent én is próbáltam egy részét krumplival helyettesíteni (azért elég borsos az ára), és így is megy.

      Törlés
    5. hát, annak én sem vagyok híve, jobb a "hazai"

      Törlés
  4. Szia!
    Először is, nem semmi, hogy repül az idő, már 5 hónapos a lányod. Nagyon aranyos kislány és nagyon szép is !!!
    A meghívóval kapcsolatban, bocsi, most vettem észre, hogy írtatok. Írtam Viveca-nak, kellene egy e-mail cím és küldöm a meghívót!! puszi

    VálaszTörlés